Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, March 06, 2015

Hari-hari di Bali yang seterusnya...

#Throwback 3

Honeymoon

en. Hasben's first Nasik Padang

Rasa nasi padang ni biasa2 je. Ikut kat sesuatu tempat tula. Dia hanya nasik putih makan dengan lauk pauk. Macam kita makan nasik campur. Cuma cara dia sajikan tu je yang cambest. Dia hidang semua dalam pinggan kecik penuhkan meja tu dan kita hanya akan bayar utk lauk yang kita usik je.

Lauk kat atas ni kat Restoren Sederhana namanya. Tapi harganya tidak sesederhana namanya. Tapi saya syorkan makan nasik padang kat kedai ni sebab sambal ijo dia yang belah kiri skali bawah tu dalam gambar tu sedap banget.

Eh, tapi bukan sebab sambal tu sebenarnya. Tapi sebab kedai dia bersih dan lauk dia semua korang boleh makan. 

Maksudnye?

Masa i pergi bukittinggi ituhari, memang jenuh kami makan nasi padang aje disepanjang jalan. Pernah makan kat Restoren Terang Bulan yang fames gila kat sana tapi takleh go. 

Sebab apa?

Sebab, bau sikit. Kita yang tak biasa memang xleh go especially yang memilih makanan macam i. Kalau kat kedai lain i boleh makan ayam goreng dia je atau ikan masin atau tauhu.

Kalau kat kedai biasa2 diorg tepi jalan tu lagi laa xleh makan. Kena tahan napas sambil makan kot.

Eh, buat teruk lak saya. Korang pergi sendiri baru tahu. Sebabnye,masa kat Bukittinggi tu kami makan kat Restoren Sederhana jugak dan i makan memang puas dan kenyangggg.

My first Ayam Penyet from Wong Solo, Bali

Poyo tak gua kat Bali baru pernah try Wong Solo neh. Memang thorbaek sedap dia. Dan antara yang termurah kat Bali ni. Bila try balik kat Shah Alam ituhari masa tym convo x sedap macam kat Bali. Keciwaaa...


Tempat wajib tangkap gambo, Tanah Lot



Ini sahajalah gambar-gambar yang saya nak share. Ada lagi tempat yang kami tak leh taangkap gambar contohnya masa gi spa dan parasailing. Parasailing tu memang best gilak. Tapi tobat takmo pi dah.

Sekian perkabaran dari Bali. Semuga kita ketemu lagi.

Pergi Bali murah je so jom pergi Bali!